231: Liefde is ...

16-12-2017 10:52

December is dé maand om je zegeningen te tellen. Eigenlijk is dit iets om dagelijks bij stil te staan maar theorie en praktijk komen bij mij niet altijd bij elkaar. Daarom vandaag ruim baan voor mijn lief. 

In 2019 zijn we dertig jaar getrouwd maar we kennen elkaar al circa veertig jaar. Je raakt in de loop van de tijd zo vergroeid met elkaar. Het is de kunst om elkaar niet te verstikken. Om een goede mix te vinden van dingen samen doen en elkaar de ruimte te geven voor eigen ontwikkeling en activiteiten. Ultiem is het wanneer die zaken bij elkaar komen.       

Mijn volgers weten dat mijn passie muziek is. Een passie waarin ik de tijd verlies. In mijn muziekkamer en bij live-concerten. Altijd op zoek ben naar oude en nieuwe muziek, het liefst op vinyl. Over muziek lees, blogs schrijf en nu eindelijk een keer die optimale geluidsinstallatie wil. Naast tijd kost het ook de nodige centen. Er komt muziek voorbij waar A. helemaal niets mee heeft of zelfs waardeloos vindt.      

Tussen kerst en oud en nieuw wordt de Top 2000 uitgezonden. Dit jaar willen we opnieuw naar het Top 2000 Café om een deel van een uitzending bij te wonen. Het liefst op oudejaarsavond. Met name A. houdt naarstig in de gaten wanneer de kaarten hiervoor in de verkoop gaan. Op een maandagmorgen wordt de aankondiging gedaan. Op het parkeerterrein van mijn werk weet A. via de mobiele telefoon kaarten voor 31-12 (20:15 - 21:30) te bemachtigen. Een half uur later zijn alle tickets verkocht. 

Mooi natuurlijk, maar het liefst willen we oudjaar uitluiden in het Top 2000 Café. A. mailt hierover met Beeld en Geluid. Lang verhaal kort: men weet nog niet exact hoe deze kaarten (beperkt aantal) in de markt zullen worden gezet. Wellicht worden ze verdeeld via NPO Radio 2. We moeten vooral de media in de gaten houden. A. geeft niet op. Ze gaat naar de stembus in Emmeloord, heeft mijn boek (muziek = emotie = leven) ingepakt en overhandigt deze aan Gerard Ekdom. Met de vraag of ze twee kaarten kan krijgen voor de jaarwisseling in het Top 2000 Café. Omdat dit twee verschillende werelden zijn, lukt dat niet. Snap ik. 

Maar de inspanningen hebben effect. Omdat A. speciaal naar tickets heeft geïnformeerd krijgt ze nu de mogelijkheid om ze te kopen. Lang verhaal kort deel 2: wij vieren oud en nieuw tot in de kleine uurtjes in het Top 2000 Café. En we hebben een hotel op loopafstand geboekt.  

Als dit geen liefde is ...